Tuesday 10 June 2014

Aku Rebah :'(

Cuti . Cuti . Cuti .

Aku takut pada namanya Cuti. Leish ? 

Sebab aku takut Tarbiyah diri aku semakin merundum.

Aku lebih rela Terkurung dalam sangkar di asrama berbanding Terkurung dalam sangkar rumah. Kenapa ?

Sebab aku kelemahan aku ketika berada di rumah.

Kehidupan dalam suasana Tarbiyah cukup menenangkan aku. Di rumah, aku tahu terlalu banyak setan2 jelmaan, hantu2 mak Limah. Allah ! Entah kemana Tarbiyah aku lari.

Qiamullail . Solat sunat. Solat Witir .

Qiamullail . Boleh dihitung berapa hari aku tinggal. Sadis ! Naif ! Aku kutuk diriku sendiri.

" Baru godaan rumah beb ! Belum melangkah keluar. Dunia yang realiti katt luat sane tu ! "

Aku termenung. Termanggu sendirian. Apa aku kejam pada diri ? Apa aku zalim pada Tuhan ?
Aku bukan seorang pengIstiqamah yang sentiasa berterusan dengan amal yang selalu aku buat. Allah ! Malu pada diri.
                       *************************************************
Manusia . Istiqamah . Memang berat ! 



                                             


2 comments: